وبلاگ میا وان

در وبلاگ شخصی میا وان می توانید مطالب متفاوت و جدیدی را که خودم ترجمه کرده ام به صورت فارسی بخوانید ^-^

وبلاگ میا وان

در وبلاگ شخصی میا وان می توانید مطالب متفاوت و جدیدی را که خودم ترجمه کرده ام به صورت فارسی بخوانید ^-^

5 راه برای غلبه بر سندرم ایمپوستر

سندرم ایمپوستر را در دانشگاه تجربه می کنید
هرچه بیشتر به سمت رشته خود بروید ، همه دانش آموزانی را که فقط دوره های انتخابی یا پیش نیازها را می گذرانند شروع می کنید. ناگهان شما با تعداد انگشت شماری از دانش آموزان روبرو خواهید شد که تقریباً هر روز در هر کلاس آنها را می بینید. شما با این افراد رشد می کنید. با آنها پیوند دهید. با آنها مبارزه کنید.
 

 
چه اتفاقی می افتد که احساس می کند دیگر با همان سرعت رشد نمی کنید ...

روزی از خواب بیدار خواهید شد و مدام احساس خواهید کرد که با همسالان خود در رقابت هستید. من به یاد می آورم که همیشه احساس می کردم سخنرانی هایم در مقایسه با دیگران جذاب نیست یا پروژه های طراحی من زباله است. این احساس به شما دست می دهد که دائماً در حلق یکدیگر قرار دارید و می خواهید ارزش خود را ثابت کنید اما در داخل با این مسئله برخورد می کنید.

سندرم ایمپوستر چیست؟

جایی که فردی به مهارتها یا استعدادهای خود شک می کند و از در معرض کلاهبرداری ترس درونی دارد.

در اینجا پنج راهی وجود دارد که می توانید بر سندرم Imposter غلبه کنید:

1. بپذیرید که می توانید ، و احتمالاً مرتکب اشتباه شوید

وقتی وارد دانشگاه می شوید ، غالباً آسان است که در این ذهنیت "مردم پسند" قرار بگیریم. شما می خواهید والدین خود را افتخار کنید. شما می خواهید دوستان خود را تحت تأثیر قرار دهید. می خواهید معلم شما را دوست داشته باشد و غیره. این رویکرد می تواند برای ثبات ذهنی شما مضر باشد. دیگر به خود اجازه نمی دهید اطلاعات را یاد بگیرد و جذب کند. در عوض ، شما اطلاعات را برای تصویب و "کسب نمره خوب" حفظ می کنید. چه اتفاقی می افتد که در آن امتحان قبول نشوید یا در آن مقاله رد شوید؟

بپذیرید که شما یک انسان هستید ، که در حال یادگیری هستید ، و قصد دارید چند اشتباه را در اینجا و آنجا انجام دهید. نحوه دریافت آن درس و رشد از آن در جایی است که خواهید فهمید چه نوع دانش آموزی هستید.

2. تأییدهای مثبت

آنچه شما به دنیا ارائه می دهید دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید پس بگیرید. اگر خودتان را پیدا کنید که می گویید ، "واو ، آنها نویسنده بهتری از من هستند" ، "آنها هرگز در یک آزمون رد نمی شوند ، چگونه می توانم مقایسه کنم؟" "من در هنگام ارائه سخنرانی هرگز نمی توانم به این اعتماد به نفس داشته باشم ، آنها نمره بهتری از من می گیرند" ، سپس شما انرژی منفی را به جهان وارد می کنید و این دوباره بازگردد و به عزت نفس شما آسیب برساند.

همیشه می توانید تصدیق کنید که همکلاسی هایتان خوب عمل می کنند! فقط هرگز از آن به عنوان لرزش در ارزش و توانایی شخصی خود استفاده نکنید. اظهارات مثبت به نظر می رسد: "من بخاطر ارائه آن سخنرانی حتی اگر عصبی باشم بسیار به خودم افتخار می کنم" ، "من در این مقاله خوب عمل کردم و دفعه بعد از نظرات معلمان برای بهبود آن استفاده خواهم کرد!" "من تمام هفته را برای این آزمون مطالعه کردم و خوشحالم که توانستم آن را قبول شوم!"

3. بررسی همتا

من می دانم که احساس می کنم آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که با شخصی تماس بگیرید که احساس می کنید با آن رقابت می کنید. اما صدایم را بشنو! اگر روش ارائه شخصی ، یا چگونگی ساختار مقاله خود را می پسندید ، یا متوجه می شوید که شخصی دائماً در امتحانات موفق می شود ... شما مجاز هستید که با آنها ارتباط برقرار کنید!

در مورد آنچه دانش آموز متفاوت از شما انجام می دهد راهنمایی یا راهنمایی بخواهید. قول می دهم دانشگاه آنطور که به نظر می رسد بریده بریده نیست. اگر با یک سوال واقعی به یک همکلاسی نزدیک شوید ، متعجب خواهید شد که چقدر آنها می توانند به شما در پیشرفت کمک کنند! آیا این اشتباه با پرسیدن برای دیدن یک دانش آموز مقاله شما هر دو هنوز به نوبه خود در، و یا درخواست یک دانش آموز به شما پاسخ ارائه برای تست کامل، و غیره آیا استفاده از محبت خود را را ندارد!

4. از منابع دانشگاه استفاده کنید

شیوه تحصیلات شما هرچه باشد (دانشگاه ، کالج جامعه ، مدرسه تجارت و غیره) ، بیشتر مدارس منابع یادگیری را برای دانش آموزان ارائه می دهند. به مرکز نوشتن بروید و در مورد مقالات خود کمک بگیرید ، در آن جلسه مطالعه گروهی در کتابخانه شرکت کنید ، فیلمهای الکترونیکی آموزش الکترونیکی را در مورد چگونگی انجام کار خود مشاهده کنید.

اگر احساس می کنید در یک روال معمول گیر کرده اید و نتایج یکسانی را می گیرید ، پس رشد یا عدم رشد به خود شما بستگی دارد! استفاده از این منابع می تواند دریچه ای برای ایده ها و مفاهیم جدیدی باز کند که حتی تصورش را هم نمی کردید.

5. به آن زمان دهید

سندرم ایمپوستر یک شبه از بین نمی رود. در حقیقت ، برخی از افراد خارج از محیط های دانشگاهی با آن برخورد می کنند. سندرم ایمپوستر می تواند در محل کار ، در خانواده یا حتی در سرگرمی های مورد علاقه شما ظاهر شود. ایده ای که باید به خاطر بسپارید این است که باید با خود مهربان باشید! شما تنها کسی در جهان هستید که محدودیت های خود و آنچه را که قادر به انجام آن هستید می دانید. این همیشه با بقیه متفاوت خواهد بود. روی خود متمرکز باشید و شکوفایی خود را تماشا کنید!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد