وبلاگ میا وان

در وبلاگ شخصی میا وان می توانید مطالب متفاوت و جدیدی را که خودم ترجمه کرده ام به صورت فارسی بخوانید ^-^

وبلاگ میا وان

در وبلاگ شخصی میا وان می توانید مطالب متفاوت و جدیدی را که خودم ترجمه کرده ام به صورت فارسی بخوانید ^-^

آیا مدهای زیبایی از نظر روانشناختی مضر هستند؟

رسانه های اجتماعی پر از مواردی است که ما می توانیم بررسی کنیم و اصلی ترین چیزی که من در مورد رسانه های اجتماعی به آن علاقه مند بوده ام این است که چگونه به جوانان امروز آسیب می رساند. با تمرکز بر روی یک گروه سنی حدود 10 تا 18 سال ، می خواهم دریابم که چه عواملی در رسانه های اجتماعی می تواند برای این جوانان ذهن خطرناک باشد که باعث می شود آنها وارد مواردی مانند افسردگی جنون شوند و حتی ممکن است از اجتماعات آفلاین خود خارج شوند. در موارد شدید این می تواند به خودزنی ، خودکشی و حتی رفتار مجرمانه منجر شود.
فکر نمی کنم ما درک کنیم که رسانه های اجتماعی چقدر در زندگی ما و به ویژه زندگی و ذهن جوانان تأثیر دارند. این به عنوان بزرگسالان وظیفه ماست که از جوانان در برابر جنبه های بد رسانه های اجتماعی محافظت کنیم. اما اگر حتی ما نتوانیم آن را ببینیم چه؟ اگر بدون صریح بودن آن مضر باشد چه؟ چه می شود اگر چیزی در دید ساده پنهان باشد که احتمالاً تأثیر زیادی بر زندگی خود ما نداشته باشد ، اما قطعاً پیامدهای روانشناختی آسیب به افراد جوان ، آسیب پذیرتر را داشته باشد؟
 

 
همه ما بحث در مورد استانداردهای زیبایی را شنیده ایم. ما بحث در مورد محتوای مضر مانند عکس های خودزنی و غیره را شنیده ایم. ما در مورد جنسیت زدگی جوانان در حال تبدیل شدن به یک مشکل بزرگتر و بزرگتر در جامعه امروز شنیده ایم. با این حال ، اگر زیبایی شناسی یک صفحه در شبکه های اجتماعی برای ذهن جوان مضر باشد ، چه می کنید؟ اگر گرایش های زیبایی شناختی بتوانند همان چیزی باشند که این توپ را به سمت آسیب روانی بیشتر و بیشتر سوق می دهد بدون اینکه آنها حتی متوجه شوند ، چه می شود؟ برای نرم کردن ضربه و محافظت از جوانان چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

مدهای زیبایی

توسط الا جاردیم در Unsplash
'م aestد زیبایی شناسی' چیست؟

یک مد زیبایی شناختی یک طرح یا یک تکنیک زیبایی شناسی است که در صفحه رسانه های اجتماعی استفاده می شود و با روند یا روند فعلی رنگ ، طرح و محتوای آن همخوانی دارد. این باعث می شود صفحه رسانه های اجتماعی برای نوع خاصی از افراد جذاب باشد و "شخصیت" به صفحه اضافه کند. به عنوان مثال: صفحه اینستاگرام "British Vogue" به ما اجازه می دهد لباس ها و مصاحبه ها را ببینیم و البته زیبایی و زیبایی بالا است. این روند در بسیاری از صفحات دیگر نسبت به مد روز نیز دیده می شود. اما یک مد زیبایی به طور معمول ناشی از یک طراحی مد است که مدتی است در گردش است ، احتمالاً براساس چیزی مرسوم در تلویزیون ، فیلم یا فرهنگ افراد مشهور است و هر چند ماه تغییر می کند.

نمونه هایی از مدهای زیبایی شناختی


تصویر مadد «Scenecore» در YouTube پیدا شد
1) هنگامی که من جوان بودم ، مدهای زیبایی "صحنه" نامیده می شد که شامل افرادی با موهای وحشی با رنگهای مختلف ، شبیه به دوران پانک ، اما آمیخته با یک عنصر عجیب گوتیک است. هنرمندانی مانند 'My Chemical Romance' و 'Panic! در دیسکو "بطور عملی بت می شدند ، از جمله" Avenged Sevenfold "و" Bring Me the Horizon ". این نوع که بیشتر به عنوان خرده فرهنگ "Emo" شناخته می شود ، مدی است که عملا افسردگی و آسیب به خود را تشویق می کند. از نظر عقاید ، این بسیار مضر بود و نباید توسط کودکان خردسال بت یا تکرار شود.


توسط ابی Savage در Unsplash
2) یکی دیگر از مدهای زیبایی شناختی که بعد از رشد من در این زمینه ایجاد شد ، فرهنگ هیپستر بود. گرچه فرهنگ hipster به معنای عدم تمرکز بر شرکت های اصلی و بیشتر روی مشاغل کوچک بود ، اما این فرهنگ معمولاً یک فرهنگ انحصاری است که برای افراد طبقه متوسط ​​ایجاد می شود تا نسبت به خود احساس خوشبختی کنند. خرید از مشاغل کوچک و بازارهای متفاوت می تواند بسیار گران باشد و خرده فرهنگ های قضاوتی که از هیپستر بیرون آمدند ، در واقع بسیار طبقه ای بودند.


3) جدیدترین موردی که من از آن شنیده ام مد جدیدی به نام "Dark Academia" است که عمدتا بر ادبیات تاریک تمرکز دارد اما بیشتر به زیبایی شناسی مربوط می شود تا خود کتاب ها. فرهنگ فرعی ناشی از این امر چیزی را بیدار کرده است که به طور ارثی نژادپرستانه است. تمرکز بر ادبیات و زیبایی شناسی مطرح شده در اوج قدرت سفید که عمدتا فقط سفیدپوستان را درگیر می کند ، نه تنها از نظر نژادی غیر حساس تلقی می شود بلکه می تواند به نظر برسد که از افراد رنگین پوست نیز مستثنی است. من شخصاً فکر می کنم این مهمترین نمونه از بین این سه نمونه است زیرا جوانان را ترغیب می کند که یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت کنند. بسیاری از آنها در واقع کتابها را نخوانده اند ، آنها فقط زیبایی تاریک آنها را ترجیح می دهند. اما از نظر مردم ، به نظر می رسد که به طور انحصاری برای دختران نوجوان سفیدپوست (عمدتا) طبقه متوسط ​​آزاد است.

چگونه این مدها می توانند مضر باشند؟


توسط آنتونی تران در برنامه Unsplash
دلایل زیادی وجود دارد که این مد ها می توانند مشکل ساز باشند یا حتی برای نوجوانانی که با آنها درگیر هستند مضر باشد:

1) آنها مد سریع را تشویق می کنند


توسط هانا مورگان در Unsplash
مد سریع در حال حاضر یک مشکل است. مردم هر زمان که مد جدیدی فرا می رسد لباس های بسیار ارزان را می خرند و سپس آنها را بیرون می اندازند. این موضوع قطعاً در مورد فرهنگ مد زیبایی شناسی در شبکه های اجتماعی صادق است. اینستاگرام نوجوانان را تشویق می کند که همیشه این روند را دنبال کنند و لباسهایی برای ترویج لباس خود داشته باشند زیرا لازم است تصاویر خود را در آنها قرار دهند. این اغلب در حدود ده پانزده سال پیش فقط به cosplay محدود می شد اما اکنون بخشی از زندگی روزمره است. نگهداری این مد سریع نه تنها به طور معمول بسیار گران است بلکه برای محیط زیست که قرار است پس انداز کنیم نیز بسیار بد است. تشویق مد سریع به دلیل این مدهای زیبایی شناختی چیزی است که ما باید برای جلوگیری از آن تلاش کنیم.

2) آنها می توانند طبقه گرایی را تشویق کنند


توسط شارون مک کاتشون در Unsplash
طبقه گرایی همیشه یک مشکل بزرگ در شبکه های اجتماعی بوده است. غالباً هرچه ثروتمندتر باشید ، توانایی خرید چیزهایی که مطابق با مدهای زیبایی شناختی است که می خواهید ارائه دهید بیشتر است. بیایید مثالی بزنیم: اگر می خواستید خود و صفحه رسانه اجتماعی خود را به روشی ارائه دهید که بخشی از این فرهنگ جدید Dark Academia باشد - صفحات رسانه های اجتماعی که بیشتر دنبال می شوند توسط افرادی که توانایی خرید لباس تولید شده توسط طراحانی که تشخیص می دهند می توانند از مد جدید درآمد کسب کنند. همه چیز از لباس گرفته تا کفش و حتی طراحی داخلی همه هزینه های زیادی دارد و اگر متوجه نشده باشید که وقتی یک مد زیبایی جدید اتفاق می افتد اولین کاری که شرکت ها انجام می دهند این است که قیمت اقلام متناسب با فرهنگ فرعی را بالا ببرید.

3) آنها می توانند چیزهایی را که غالباً مشکل آفرین یا مضر هستند ، جلوه دهند


توسط یوریس آلومدی در Unsplash
همانطور که قبلاً گفتم ، جذاب کردن چیزهای مضر احتمالاً یکی از بدترین کارهایی است که این مدهای زیبایی انجام می دهند و نمونه های زیادی از این موارد در طول تاریخ وجود دارد. به عنوان مثال ، ما می توانستیم به دهه 70 برگردیم زمانی که مزه زیبایی در اطراف LSD و کوکائین بود. احتمالاً بهترین جذابیت با یک م aestد زیبایی شناسی نیست. اما در مد های امروزی نسل Z ، جذابیت مالیخولیا و افکار عمیق منجر به افسردگی در بسیاری از جوانان شده است. من نمی گویم که این اتفاق برای همه آنها رخ می دهد ، اما برخی از مدهای زیبایی باعث افسردگی یا افسردگی افسردگی می شوند مانند: انواع مختلف مبتنی بر نوآر ، برخی از روندهای مبتنی بر نوستاگلیا و حتی تا موسیقی موسیقی هنرمندان مرتبط با خاص مدهای زیبایی مانند لانا دل ری.

نکته جانبی: من شخصاً عاشق موسیقی لانا دل ری هستم ، اما همچنین می توانم ببینم که چگونه موسیقی او برای ذهن جوان آسیب پذیر که آهنگ های او را بسیار واقعی می خوانند ، مضر است.

4) آنها می توانند محرومیت را تشویق کنند


هر کدام از این حالت ها ، به ویژه در دهه 2010 ، می تواند چیزی به نام "دروازه بان" را ترغیب کند که در آن افراد با دسترسی بیشتر ، پول بیشتر و مناسب تر بودن برای مد خاص اغلب از آن در برابر دیگران که پول کمتری دارند ، دسترسی کمتری دارند و کمتر به نظر می رسند ، دفاع می کنند زیبایی های خاص مد به امید محبوبیت بیشتر خودشان. این ، در روندهای متداول و اخیر می تواند منجر به مواردی مانند توهین ، آزار و اذیت ، آزار و اذیت اینترنتی و حتی مزاحمت شود. در موارد شدید ، گیرنده می تواند افسرده ، منزوی شود ، احساس بی لیاقتی کند و اغلب حتی به خود آسیب برساند. به نمایش گذاشتن طیف وسیعی از افراد درگیر در زیر فرهنگ به جای دروازه بانی به دلایل زیبایی شناسی گرفته تا تبعیض نژادی (نگاه کنید به: مثال در Dark Academia) و از همه نوع بدن و پول مهم است.

ما چه کمکی میتوانیم بکنیم؟


توسط تیم مارشال در برنامه Unsplash
ما به عنوان بزرگسال می توانیم از طریق رسانه های اجتماعی تشویق و آموزش دهیم. چیزهایی که می توانیم به کودکان و نوجوانان نشان دهیم این است:

تعداد زیادی از مردم وجود دارد که همه متفاوت هستند و در عین حال همه از چیزهای مشابه لذت می برند
انواع مختلفی از افراد درگیر در فرهنگ های فرعی مختلف وجود دارد
پول ، شهرت در شبکه های اجتماعی و خودنمایی اهداف واقعی رسانه های اجتماعی نیستند
حضور در شبکه های اجتماعی برای ایجاد دوست بیش از ایجاد اختلاف
من امیدوارم که ما بتوانیم به جوانان بیاموزیم که رسانه های اجتماعی بیش از کلیسا و روند دروازه بان وجود دارد. امیدوارم بتوانیم به آنها بیاموزیم که مدهای زیبایی شناختی همین هستند ، آنها مد هستند و نه چیز دیگری. امیدوارم بتوانیم به آنها یاد دهیم که شخصیتی را برای خود پرورش دهند و به جای اینکه دنباله رو در طراحی ، آسیب رساندن ، آسیب رساندن و اغلب مشکل ساز در شبکه های اجتماعی باشند ، با آن همراه شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد