وبلاگ میا وان

در وبلاگ شخصی میا وان می توانید مطالب متفاوت و جدیدی را که خودم ترجمه کرده ام به صورت فارسی بخوانید ^-^

وبلاگ میا وان

در وبلاگ شخصی میا وان می توانید مطالب متفاوت و جدیدی را که خودم ترجمه کرده ام به صورت فارسی بخوانید ^-^

آیا تبلیغات هدفمند ما را به معتاد تبدیل می کند؟

رسانه های اجتماعی در دهه اخیر در حال افزایش بوده و با آن تغییرات بی نظیری در جامعه بوجود آمده است. هنگامی که من کودک بودم ، تبلیغات هدفمند فقط در تلویزیون وجود داشت. بسته به اینکه شما چه ساعتی را تماشا کرده اید و چه کانالی را تماشا می کنید ، شرکت ها به منظور انتخاب دموگرافیک صحیح ، تبلیغات مناسب را انجام می دهند.
 این صرفاً بر اساس آمار مشاهده بود و نه چیز دیگری. اما با توجه به اینکه رسانه های اجتماعی امروزه اطلاعات را به اوج خود می رسانند ، وب سایت هایی که بیشتر از ما درباره ما اطلاعات دارند - آیا تبلیغات هدفمند این کار را بسیار دور کرده است؟ آیا اکنون تصمیمات آگاهانه ما درباره کارهایی که روز به روز انجام می دهیم تغییر می کند؟
 

 
تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی چیست؟
تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی بر اساس داده های شما است. هرچه توجه و داده بیشتری به شبکه های اجتماعی بدهید ، تبلیغات تصفیه شده بیشتری خواهید داشت. به عنوان مثال: اگر اینستاگرام را مرور کنید و تعداد معینی از عکس ها را بر اساس زیبایی خاص طراحی دوست داشته باشید ، ممکن است تبلیغاتی با همان زیبایی طراحی داشته باشید تا توجه شما را به خود جلب کند. بازی تبلیغات هدفمند این است که چه مدت می توانند توجه شما را به خود جلب کنند. و آنها در حال پیروزی هستند.

تبلیغات هدفمند نیز می تواند به ما کمک کند. من شخصاً دوست دارم که بخوانم (همانطور که قبلاً می دانید) بنابراین در مورد اینکه از کجا می توانم کتاب ارزان تری خریداری کنم تبلیغاتی دریافت می کنم و این شگفت آور است. با این حال ، من نمی خواهم به عنوان مثال در مورد مسابقه موتور سیکلت تبلیغات بگیرم. این بی معنی خواهد بود و توجه من را از دست می دهد و حتی ممکن است من را وادار کند که (خدای ناکرده) از کاربرد استفاده نکنم.

در تبلیغات هدفمند از همه چیز از روز تولد گرفته تا حیوان مورد علاقه شما ، از اعتقادات سیاسی و فلسفی شما گرفته تا کلاه استفاده می کنید ، از دوشیزگی مادرتان گرفته تا قومیت تا آخر اینکه آیا تا به حال کشور را ترک کرده اید ، استفاده می شود. این کار را انجام می دهد تا تبلیغاتی که مشاهده می کنید توجه شما را به خود جلب کند و باعث شود شما بخواهید روی آنها کلیک کنید. بنابراین ، خبرهای مربوط به هر شخص ، جدول زمانی و غیره کاملاً با اخبار دیگران متفاوت است. دقیقاً به طور همزمان دو نفر تبلیغات یکسانی را نمی بینند. چرا؟ خوب ، زیرا این برنامه همچنین از زمان آنلاین بودن شما و زمان خرید شما اطلاع دارد.

بله ، تا آنجا پیش رفته است.

فروش

اکنون س questionال این است که تبلیغات هدفمند چقدر مثر هستند و آیا در بازارهای خاص فروش بیشتری دارند؟


توسط آیزاک اسمیت در Unsplash
طبق مطالعات و نظرسنجی های مختلف در سال 2019 ، حدود 45-50٪ از کاربرانی که تبلیغات خود را در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنند اظهار داشتند که اگر چیزی در آنجا تبلیغ شود بر خلاف تلویزیون ، مجله یا هر نوع تبلیغ دیگر ، احتمال خرید آن بیشتر است. اگر این تعداد را بگیریم و آن را در حدود 4 میلیارد نفری که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند ، استفاده کنیم ، در این صورت حدود 2 میلیارد نفر داریم که از نظر تئوری ، بالقوه چیزی را از تبلیغاتی که در آن سیستم عامل می بینند خریداری می کنند.

بسیاری از شرکت ها به دلیل تبلیغات در شبکه های اجتماعی ، رشد 25 درصدی سود را گزارش می دهند. به این دلیل نیست که آگهی های بیشتری در شبکه های اجتماعی وجود دارد - به این دلیل است که اطلاعات جمعیتی آگهی مذکور بسیار دقیقتر از تصور ماست.

این از صمیم قلب برای همه مثبت است: ما در حال مشاهده تبلیغاتی برای چیزهایی هستیم که در واقع می خواهیم و شرکت های بزرگ و کوچک از افزایش فروش سود می برند.

اما موارد بیشتری وجود دارد.

سمت تاریک

تبلیغات هدفمند ممکن است ترش شود ...


توسط متیو مک کواری در Unsplash
من قصد دارم یک داستان بسیار مهم از آنچه در سال 2020 برای من اتفاق افتاده و چیزی که فهمیدم برای من اتفاق می افتد را برای شما تعریف کنم. من مجبور شدم از این تبلیغات جدا شوم - شاید دلیل اصلی آن نبوده است ، اما قطعاً عامل اصلی آن بوده است.

در طول سال 2019 دوست داشتم از کوکتل لذت ببرم. من علاقه زیادی به مخلوط کردن نوشیدنی های زیبا و زیبا داشتم که حاوی انواع الکل ها و آب میوه ها بود.

من شروع به خرید کوکتل های از قبل ساخته شده کردم زیرا می خواستم آنها را امتحان کنم. آنها درخشان بودند. در آغاز سال 2020 ، من تقریباً هفتگی می نوشیدم و از یادگیری همه این نوشیدنی های مختلف لذت می بردم. من می توانم یک منهتن ، یک دایکیری ، یک موهیتو ، پینا کولادا و همه چیز در این بین بسازم. من در این کوکتل ها از میوه های تازه استفاده می کردم و می خواستم کمی الکل اضافه کنم تا کمی قوی تر شوند. بدیهی است که مجبور شدم مقدار بیشتری از آن را خریداری کنم.

تبلیغات هدفمند این را می دانستند و بنابراین ، تبلیغات بیشتری را برای من شروع کردند. با گذشت زمان ، من بیشتر و بیشتر الکل می خریدم و اکنون به صورت روزانه مشروب می نوشیدم. اما این بار کوکتل نمی نوشیدم. داشتم مستقیم از بطری ودکا ، ویسکی یا روم می نوشیدم. این به سادگی بدتر و بدتر و بسیار بدتر می شود.

فهمیدم زندگی من رو به سراشیبی است و بوقلمون سرد شدم. من به گریه های تصادفی پیچیده شده بودم و خوشحال نبودم. احساس افتضاح می کردم و همیشه سردرد داشتم. من فقط بوقلمون سرد رفتم و آن را رها کردم. اما مشکل من "چه" نبود بلکه "چرا" و "چگونه" نبود. من مدام به این فکر می کردم که "چگونه این اتفاق افتاد؟" چرا؟ من سالها است که مشروبات الکلی مصرف می کنم و قبلاً در زندگی خود به اعتیاد به الکل وابسته نبوده ام.

بنابراین تحقیق کردم.

تحقیقات


توسط ویلیام آیون در برنامه Unsplash
من متوجه شدم که در حالی که قصد ترک بوقلمون را داشتم ، با سرعت نگران کننده آگهی های الکلی دریافت می کردم. من واقعاً هرگز در مورد مصرف الکل در شبکه های اجتماعی چیزی نگذاشته ام ، زیرا این هرگز قسمت بزرگی از آنچه که هستم نبود. اما مثل این بود که شبکه های اجتماعی می دانستند در پشت صحنه چه می گذرد و چه مقدار الکل می خرم و بیشتر تبلیغاتم را ادامه می دادند. من متوجه یک نکته اساسی شدم: هر سوم یا چهارمین تبلیغ در خوراک من مربوط به برخی نوشیدنی های الکلی بود. این برای یک کوکتل ، یا جیم بیم ، طعم جدیدی از رم یا حتی بود و من شما را گله نمی کنم - لیوان های شات

من یک آزمایش کردم

من سه بطری رم با کارت خود خریداری کردم و سپس بلافاصله آنها را پس دادم و در ازای آن پول نقد خواستم. به محض مراجعه به شبکه های اجتماعی ، دومین تبلیغاتی که دریافت کردم مربوط به یک کوکتل از همان شرکتی بود که الکل را از آن خریداری کرده بودم (که نام آن را نمی برم). مثل این بود که برنامه (باز هم نامی ندارد) از من خواسته بود که بنوشم ، در واقع سعی می کردم آن را بنوشم. من شوکه شدم ، اما نمی توانم بگویم که تعجب کردم.

بنابراین ، بیایید سوال مهم را بپرسیم:

آیا تبلیغات هدفمند ما را به معتاد تبدیل می کند؟
اعتیاد به الکل یا اعتیاد به خرید لباس ، حتی خرید یادگاری و غیره تبلیغات هدفمند وجود دارد که باعث می شود بیشتر از این کار کنید زیرا این امر درآمدزایی دارد. اگر شرکتی از شما درآمد کسب می کند ، احتمال خرید فضای تبلیغاتی بیشتر است و خرید فضای تبلیغاتی بیشتر به معنای درآمد بیشتر شرکت اپلیکیشن است. این راهی برای چرخاندن پول به عقب خودشان است و آنها برای انجام این کار و حفظ آن دست به هر کاری می زنند.

همه ما می دانیم که تبلیغات هدفمند تمام زندگی ما را تحت تأثیر قرار می دهد - حتی اگر فکر نکنید که این کار را انجام دهد. اما نکته مهم این است که بدانید کجا باید خط بکشید ، الگوها را بشناسید و تمام تلاش خود را بکنید تا خود را کنار هم نگه دارید زیرا در حقیقت - این شرکت ها به شما اهمیت نمی دهند. شما برای آنها داده هستید. شما همزمان محصول و مخاطب آنها هستید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد